Saturday, June 4, 2016

Élménybeszámoló: Indonéz nap a Millenárison

Május 21-22-én nagyszabású Indonéz Jótékonysági Napokat rendezett a budapesti Indonéz Nagykövetség a Millenárison. Aki meglátogatott a helyszínen, tudja, hogy milyen színes, illatos, jóízű, élmény is volt ez... Aki most kihagyta, annak szól ez a beszámoló, mely remélem egyben kedvcsinálóként is szolgál a következő, hasonló rendezvényre!



Már a virányosi Indonéz napon sejthető volt számomra, hogy folytatódik munkakapcsolatom az Indonéz nagykövetséggel, hisz az akkori előadásom és tárlatvezetésem tetszett az azt végig hallgató indonéz szervezőknek,  Bambang Gunawan, Alden VnHou  uraknak (a képen ők láthatók).

Hamarosan el is kezdődött levelezésünk a következő, millenárisbeli programon való részvételemről, melyre nagy szeretettel meghívtak egy kiállítás, egy előadás és egy batikbemutató erejéig. A tematikában szabad kezet kaptam, csak a helyszíni és időbeli adottságokhoz kellett alkalmazkodnom. Előadásomat a batik történetéről és saját, indonéz élményeimről tartottam, jó sok saját fotót vetítve a szöveg mellé. Ez megtette hatását, hisz sokakat a színpad elé szegezett a standok forgatagából.



A közönség soraiból sokan részt vettek a batikfestés-bemutatómon is, érdeklődve körbeálltak, kérdezgettek. Megmutattam a csantingokat, a nyomódúcokat, miközben egy wayang báb kontúrjait rajzoltam ki a fehér vászonra, forró viasszal és csantinggal. Többen annyira belelkesültek, hogy időpontot is foglaltak az otthoni workshopomra! Indonéz témájú festményeimet két helyen, az emeleti diplomáciai fogadáson és a földszinti vásártéren is kiállíthattam.





Két program közti szünetben alkalmam volt  Wening Esthyprobo nagykövet asszonnyal is váltani pár szót. Tudta, hogy Szentendrén van a Galériám és  ígérte, hogy meglátogatja a legújabb kiállítást ! Erre nektek is lehetőségetek van a nyár folyamán, várok mindenkit szeretettel!



A Millenárison szinte minden cég képviseltette magát, aki Indonéziával áll kereskedelmi kapcsolatban. Csodás bútorok, ékszerek, ajándéktárgyak, textíliák, illatszerek vártak vevőikre a standokon. Emellett autentikus indonéz termékbemutatók, ételkóstolók, utazási tájékoztatók zajlottak, miközben a színpadon egy percre sem állt meg az élet. Gamelán zene, tradícionális táncbemutatók, divatshowk váltották egymást és én újra találkoztam Irdával, indonéz táncos barátnőmmel. Róla még hallotok majd itt, a blogban...








 Összességében elmondhatom, hogy ez a hétvége olyan élménydús programsorozat volt, melyre sokáig emlékezünk majd, akár kiállítóként, akár látogatóként. Számomra nagy megtiszteltetés, hogy a nagykövetség országos kultúrális turnét tervez - többek között az én batikjaimmal is -, mely során vidéki nagyvárosokban lesznek kiállításaim. E programokról, valamint a nyári gyerek-batiktáborról és szentendrei fesztiválokról kaphattok további híreket, ha csatlakoztok a galéria facebook közösségéhez!



No comments:

Post a Comment