Thursday, April 14, 2016

Virágok a selyemréten

A tradícionális indonéz batikfestés mellett néha kifejezetten szeretek más "mezőkre" kirándulni, különböző, rokon technikákat kipróbálni. Ilyen a selyemfestés is, melyet évtizedekkel ezelőtt, szintén mestertől tanultam meg és azóta, ha megrendelőim kérik - vagy csak saját szórakozásra - fel-felfrissítem a tudásom.



A két technika nem csak látványra, de nehézségben is eltér egymástól, hisz a selyemfestésnél a forró viasz helyett guttával kerül a kontúr a kifeszített anyagra - mely hernyóselyem vagy műszállal kevert sifon is lehet - ezért jóval gyorsabb a munkavégzés, mint a napokig készülő batiknál. A batikolásnál nagyon kell ügyelni a viasz hőfokára és  arra is hogy milyen viaszt használunk, guttával jóval könyebb dolgozni mint chantinggal.  Majd a színek a kontúrok közé kerülnek, vagy akvarell-szerűen is szétterülhetnek és egymásba is mosódhatnak, s így természetközelibb lesz a hatás.
Festettem már magam és lányom részére selyemsálat, mely kedvenc kiegészítőnk azóta is.





De alkalmi viseletként, inghez illeszkedő férfi nyakkendőt is terveztem-kiviteleztem férjem számára.



 Egy különleges barátnői felkérésre esküvői ruha anyagára is készült selyemfestésem, majd a kész anyagból varrták meg a ruhát, ügyes kezek. Ehhez a tavaszi, vintage hangulatú esküvőhőz kifejezetten illett a fűszálakból, levelekből és virágmotívumokból álló kompozíció, melyet egy hozott festményről adaptáltam a textilre és amely szépen harmonizált a csokorral, az ékszerekkel, a dekorációval, a meghívókkal, sőt az iparművész menyasszony habitusával is.





Sőt!! Az esküvői meghívónkat is én magam festettem 100 db-ot és mindegyik más és más volt !!! El is határoztam, hogy felkérésre szívesen készítek hasonló ruhákat, amennyiben megkerestek hasonló kívánsággal. Tehát "vintage" stílusú esküvőhöz el tudom készíteni a menyasszonyi ruhát, a vőlegény nyakkendőjét vagy díszzsebkendőjét és még az esküvői meghívókat is!!!!
De addig is várlak titeket az áprilisi workshopon, ahol az indonéz batiktechnikát sajátítjuk el. Majd májusban két alkalmon is találkozhatunk itt, Szentendrén! Figyeljétek a blogot és a galéria face-oldalát, hogy értesüljetek a hírekről!Köszönöm, hogy a posztod tovább adjátok!


No comments:

Post a Comment